oświetlenie


Aktualna lista naszego sprzętu:


RUCHOME GŁOWY

  • 2szt. Stairville novaWash Quad LED Moving Head (wiązka 20 stopni) (22 x 10W RGBW)


NAŚWIETLACZE FLOOD LIGHT

  • 3szt. Showtec Sunstrip Active DMX MKII


EFEKTY LED

  • 2szt. Cameo Storm RGBWA + Laser


PAR 56

  • 8szt. Stairville PAR 56 Short, 300W NSP, WHITE

  • 8szt. Stairville PAR 56 Floor Spot Short WFL, 300W, BLACK

PAR 64

  • 8szt. Stairville PAR 64 Short, 500W NSP

  • 8szt. Stairville PAR 64 Long, 500W NSP

  • 4szt. Stairville PAR 64 Floor Spot Short, 1000W NSP

PAR 64 LED

  • 16szt. Stairville LED PAR 64 short floor, 183x10mm high power LEDs, DMX, BLACK

FILTRY

  • Filtry kolorowe PAR 56

  • Filtry kolorowe PAR 64

BLINDERY

  • 2szt. Stairville Blinder 4-Lite


STROBOSKOPY

  • 6szt. Stairville PS1500DMX 1500W power strobe


STATYWY

  • 13szt. Statyw do 4szt. PAR Millenium Lichtstativ LST-310, wysokość: 177cm-310cm, waga: 11kg, obciążenie: 18kg


STEROWNIKI / DIMMERY

  • 1szt. Elation DMX Operator Pro (136 DMX channels) (dmx<=136) (Chase3+Chase6+Ficture2+Ficture7=ResetFactory)

  • 2szt. Showtec LED Commander (Record+TapSync+Power=ResetFactory) (TapSync=DeleteStepChase)

  • 1szt. Enttec DMX USB Pro MK2 (1024 DMX channels) (podobno działa z chamsys software) (wyłączyć tryb oszczędzania energii dla USB)
  • 1szt. Enttec ODE Open DMX Ethernet (512 DMX channels)
  • 2szt. Chamsys MagicDMX Basic (512 DMX channels) (wyłączyć tryb oszczędzania energii dla USB)
  • 2szt. KWMATIK KW-D04 (512 DMX channels) (wyłączyć tryb oszczędzania energii dla USB)
  • 1szt. Akai APC mini
  • 1szt. iConnectivity iConnectMIDI2+ L
  • 3szt. Korg MA-1
  • 4szt. Eurolite DPX-610S DMX Dimmer, 6 kanałów * 10A

  • 4szt. Stairville DC-405S Lighting Controller, 4kanały * 4A


TESTERY

  • 1szt. Swisson DMX-Measurement Tool XMT120A


MERGERY / SPLITERY

  • 1szt. Elation DM-2512R DMX Merger
    • co do HTP i LTP to różnica polega na tym, która wartość będzie wiążąca dla sterownika/mergera. w trybie HTP tylko najwyższa wartość będzie brana pod uwagę a w trybie LTP wartość, która została zmieniona jako ostatnia.

  • 1szt. Stairville DM44 DMX Manager 4/4

  • 4szt. Stairville DMX Splitter 4 MK3


MASZYNY DO WYTWARZANIA DYMU / WENTYLATORY

  • 2szt. Stairville SF-80, 700W
  • 2szt. Wentylator

      

EKRANY

  • 1szt. Statyw do telewizora EDBAK
  • 1szt. Telewizor LG 42"


PROJEKTORY MULTIMEDIALNE / EKRANY

  • 1szt. Projektor multimedialny BENQ MS513 (max 7,5m; 4:3; 2700 ANSI lumenów, 10000:1)
  • 1szt. Ekran 240 x 240


PRZEWODY / ADAPTERY

  • 5szt. przewód czerwony 15m XLRm -> XLRż
  • 5szt. przewód zielony 15m XLRm -> XLRż
  • 5szt. przewód niebieski 15m XLRm -> XLRż
  • 12szt. przewód czerwony 6m XLRm -> XLRż
  • 12szt. przewód zielony 6m XLRm -> XLRż
  • 12szt. przewód niebieski 6m XLRm -> XLRż
  • 18szt. przewód czerwony 3m XLRm -> XLRż
  • 18szt. przewód zielony 3m XLRm -> XLRż
  • 18szt. przewód niebieski 3m XLRm -> XLRż
  • 32szt. przewód czerwony 2m XLRm -> XLRż
  • 32szt. przewód zielony 2m XLRm -> XLRż
  • 32szt. przewód niebieski 2m XLRm -> XLRż
  • 24szt. przewód czerwony 1m XLRm -> XLRż
  • 24szt. przewód zielony 1m XLRm -> XLRż
  • 24szt. przewód niebieski 1m XLRm -> XLRż
  • 12szt. 110 Ohm XLRm





























































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Notatka: DMX512:

- 512 kanałów przesyłanych jednym kablem
- maksymalna odległość na jaką możemy przesłać sygnał to 300m
- 32 standardowe urządzenia sterowane za pomocą jednego kabla
- odświeżanie: 11 bitów tworzy ramkę sygnału, która to ramka przesyłana jest w ciągu 44us (bit stanu 1 utrzymywany przy braku komunikacji + bit stanu 0 rozpoczynający ramkę + osiem bitów kodujących + dwa bity stanu 1 kończące ramkę)
- w ciągu jednej sekundy można przesłać 250 tys bitów
- ramka określa od 0 do 255 stanów
- jedną porcję danych (pakiet) tworzy 513 ramek? pierwsza ramka to sygnał StartCode a kolejne 512 ramek to dane?
- splittery oprócz rozszycia sygnału na dwa tory to również wzmacniają sygnał i skracają linię długą
-

 

Notatka: Splittery:

- stosować splittery aby przy uszkodzonym kablu nie padło nam wszystko
- RDM wyłącza się w konsolecie a jeśli splittery po drodze nie obsługują RDM to nie buforują pakietów powrotnych i komunikacja może zgłupieć?
- Sygnał DMX według standardów ustanowiony w 1986 przez USITT wygląda jak na zdjęciu poniżej. RDM jest sygnałem pomiędzy "lukami" w ramce DMX. Jeżeli chińczyk idzie na łatwiznę i tworzy urządzenie, które odbiera sygnał DMX512 na całej długości (bez podziału na ramki) to zbiera sygnał DMX i RDM na raz. Przez co urządzenie głupieje. Fixtura zgodna z DMX512 powinna sobie te sygnały rozdzielać


Notatka: ArtNet: https://www.artisticlicence.com/


Notatka: parametry ruchomych głów:

  • potrząsanie gobem: scan, shake
  • płynne przewijanie: scroll
  • rozmycie wiązki światła: frost
  • wycięcie małego kółka z wiązki światła? : iris
  • regulacja jasności lampy : CTO
  • dla lampy wyładowczej 525W : 9000lm - 12000lm


Notatka: reflektor prowadzący Fresnela:

  • źródło typu SPOT od 8 do 65 stopni
  • plamka światła ma miękkie, rozmazane krawędzie, co często jest bardzo pożądane w teatrach czy studiach telewizyjnych, bowiem pozwala uzyskać ? przy pomocy kilku takich lamp odpowiednio ustawionych ? stosunkowo jednolicie oświetloną dużą powierzchnię
  • Fresnele dostępne są w szerokim zakresie wataży: 300 W, 500 W, 650 W, 1 kW i 1,2 kW ? stosowane w teatrach i (do niedawna, kiedy to w zasadzie zostały całkowicie wyparte przez urządzenia inteligentne) w aplikacjach live, oraz 2 kW, 5 kW i nawet 10 kW, stosowane w studiach telewizyjnych i na planach filmowych
  • Fresnele o mniejszej mocy stosuje się w teatrach (operach, filharmoniach itp.) do oświetleń sceny od strony widza. Idealne są do małych scen z bliskich oświetleń (do ok. 5 m, licząc od sceny), można je też stosować do dużych scen, ale jako pomocnicze oświetlenie od frontu (z małych odległości)


Notatka: reflektor prowadzący PC:

  • Nazwa PC pochodzi do skrótu nazwy typu soczewki stosowanej w tego typu reflektorach, tj. plano-convex (płasko-wypukła) lub też czasami pebble-convex (pebble to po angielsku kamyk, co odzwierciedla strukturę szkła soczewki, bowiem wygląda ona, jakby nawbijano mnóstwo drobnych kamyczków w szkło). Taki typ soczewki daje obraz światła prawie jednolicie rozproszonego na całej powierzchni oświetlanej, z krawędziami znacznie bardziej zarysowanymi niż w przypadku soczewki Fresnela (jednak mniej ostrymi niż w reflektorach profilowych)
  • PC-ty występują również w kilku wersjach mocowych ? 500 W, 650 W, 1 kW, 1,2 kW, 2 kW i 2,5 kW, przy czym rzadko są używane w studiach telewizyjnych czy filmowych. Źródła światła ? znów ? podobnie jak we Fresnelach są halogenowe (mniejsze moce) lub wyładowcze, a i LED-owe również pojawiają się na rynku.

Notatka: youtube onPC:

  • https://www.youtube.com/watch?v=ThS3bsXfimg
  • https://www.youtube.com/watch?v=dXbCsTUR09g
  • https://www.youtube.com/watch?v=OD-BLLGVsxg
  • https://www.youtube.com/watch?v=E4AbRJ1sqk0
  • https://www.youtube.com/watch?v=OFFzCelc5ig
  • https://www.youtube.com/watch?v=-nH4XYVDqGI


Notatka: artykuły livesound:

  • https://livesound.pl/tutoriale/5264-systemy-oswietleniowe-podstawy-oswietlenia
  • https://livesound.pl/tutoriale/5036-lightschool-prawidlowy-dobor-opraw-oswietlenia-efektowego-opartych-na-diodach-led-cz.-i
  • https://livesound.pl/tutoriale/5050-lightschool-prawidlowy-dobor-opraw-oswietlenia-efektowego-opartych-na-diodach-led-cz.-ii

Notatka: QLC+:

  • Akai APC mini (żeby śweiciły się przyciski): 
    • Ustaw sobie Akai na Universe 2, w zakładce profile wybierz Akai APC Mini, i zaznacz żeby było na input i feedback.
    • Na Universe 1 zaznaczasz sterownik DMX na Output, a na Universe 2 Akai na Input i feedback
    • Ustawienie kolorów podświetlenia nie jest aż tak banalne i wymaga trochę pracy z mapowaniem. Kiedy ustawisz wybraną funkcję w wirtualnej konsoli i będziesz chciał podbindować ją pod dany przycisk w akai wyświetli Ci się okno gdzie w zakładce Custom Feedback należy podać wartość odpowiadającą kolorowi led.
    • 0-off , 2-green , 4-green blinking , 6-red , 8-red binking , 10-yellow , 12-yellow blinking , 14-255 green

Notatka: źródła światła:

  • lampa żarowa: podwyższenie napięcia tylko o 5 % powoduje wzrost emisji światła o 25 %, ale jednocześnie obniża trwałość o 50 %
  • zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, wyższa sprawność oraz 2 do 5 razy większa żywotność niż żarówek, możliwość łatwego ściemniania, brak konieczności stosowania układów zapłonowych, szybki zapłon, niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji (brak przyciemniania się bańki źródła z czasem) oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania barw. Wadą jest wysoka temperatura bańki i mocowania (trzonka), niewielka skuteczność i trwałość (żywotność) w porównaniu do lamp wyładowczych czy diod LED. Należy też zwracać uwagę przy montażu, aby na bańce nie pozostawić śladów palców.
  • LAMPA METALOHALOGENKOWA jest to lampa wyładowcza, w której światło powstaje dzięki wyładowaniu elektrycznemu w mieszaninie par rtęci, argonu oraz halogenków metali (niekiedy również innych gazów szlachetnych oraz bromu lub jodu). Warto wspomnieć, że jeszcze do niedawna, zanim zaczęły królować cyfrowe aparaty fotograficzne, światłoczułe kryształki halogenków tworzyły skład większości emulsji fotograficznych. Wymienione wyżej gazy sprężone są w bańce pod wysokim ciśnieniem, tak więc lampa metalohalogenkowa zaliczana jest do grupy lamp wysokoprężnych. Składa się z ceramicznego lub kwarcowego jarznika oraz zewnętrznej bańki szklanej, która może być pokryta powłoką rozpraszającą światło i zatrzymującą promieniowanie UV. Do działania lampy metalohalogenkowej potrzebny jest specjalny układ zapłonowy. Lampy te charakteryzują się wysoką skutecznością świetlną (65-115 lm/W, podobną jak lampy sodowe), długą żywotnością (od 7.500 do 20.000 godzin) oraz dobrym oddawaniem barw (wskaźnik CRI powyżej 80), przy czym można uzyskać temperaturę barwową od 3.000 K do 20.000 K, w zależności od zastosowanej mieszaniny. W zastosowaniach estradowych i koncertowych stosuje się źródła wyładowcze emitujące promieniowanie o temperaturze barwowej ok. 6.500 K (o charakterystyce przesuniętej w kierunku krótszych fal elektromagnetycznych spektrum widzialnego). Dla porównania, lampy halogenowe emitują światło ciepłe, o temperaturze barwowej ok. 3.200 K (przesunięcie w kierunku dłuższych fal). Generalnie lampy wyładowcze, w przeciwieństwie do lamp żarowych, wymagają pewnej ilości czasu, zarówno na rozgrzanie, jak i wygaszenie. Nie można więc gorącej lampy włączyć od razu (np. po awarii lub zaniku zasilania). Nie dotyczy to jednak lamp specjalnego typu, tzw. hot restrike (gorący restart), które ? jak sama nazwa wskazuje ? mogą być uruchomione zaraz po wyłączeniu (w przeciwieństwie do lamp cold strike ? zimnego startu). Z innych lamp metalohalogenkowych specjalnego typu trzeba również wspomnieć o lampach wykonanych w technologii krótkołukowej, które charakteryzują się małymi wymiarami, przy jednoczesnej wysokiej luminacji i skuteczności świecenia. Na zasadzie kontrastu do lamp halogenowych można wymienić wady i zalety lamp metalohalogenkowych ? to, co było wadą w halogenach (wysoka temperatura bańki i mocowania, niewielka skuteczność i żywotność w porównaniu do lamp wyładowczych czy diod LED), w metalohalogenkach nie występuje, jednak zalet światła żarowego (niewielkie rozmiary, możliwość łatwego ściemniania, brak konieczności stosowania układów zapłonowych, szybki zapłon) brakuje nam w lampach wyładowczych.
  • https://livesound.pl/tutoriale/4701-zrodla-swiatla.-lampy-zarowe-wyladowcze-led-y







Zasięg oferty: Polska, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie, warszawa, radom, kielce, szydłowiec, chlewiska, skarżysko, przysucha, końskie, zwoleń, opoczno, skaryszew, iłża, lipsko, białobrzegi, tomaszów mazowiecki, łódź, tomaszów mazowiecki, radomsko, przedbórz, starachowice, ostrowiec świętokrzyski, opatów, sandomierz, kraśnik, ryki, warka, bodzentyn, chęciny, kunów, chlewiska, dęblin, pionki, puławy, ryki, kozienice, garwolin, piaseczno, góra kalwaria, grójec, skierniewice, łowicz, nowe miasto, odrzywół, przytyk, lublin, kraśnik, sandomierz, nałęczów, tarnobrzeg, staszów, busko-zdrój, chmielnik, jędrzejów, częstochowa, bełchatów, piotrków trybunalski, rawa mazowiecka, mszczonów, żyrardów, grodzisk mazowiecki, łowicz, skierniewice, sochaczew, suchedniów, stąporków, bałtów, majków.


Notatka: DMX512: